انتخاب هیئت امناء تکیه -مسجد آغازی فصل نو در سنه کوه(۳)

 Untitled-17=

مراحل انتخاب اولین گروه هیئت امنا

در پست قبلی انگیزه ها را بیان داشتیم تا اینکه در محرم آن  سال  یعنی فروردین سال ۱۳۸۱ در شب تاسوعا انتخابات انجام شد ،که لازم است عرض کنم که شب تاسوعا شلوغترین و کاملترین شبی است که اهالی از اقصی نقاط به محل می آیند و مراسم شب تاسوعا بسیار پر شور می شود، معمولا هم عرف شده بسیاری از مسائل لازم به گفتن به اهالی در این شب توسط مسئولین یا افراد گفته می شود و مورد گفت و گوی حتی جدی قرار می گرفت اما بعد از مدتی به دلایلی به فراموشی سپرده می شد و کسی پیگیر آن نمی شد و این روندی جا افتاده در محل بوده است .اما اینبار فرق می کرد .

خلاصه آن شب ما هم طبق عادت نشسته بودیم که ناگهان آقای موسی جوادی مقدم  آن موقع سمتی نداشت بلند شد و شروع کرد به انتقاد از معضلات و مشکلات تکیه گفتن و …او به خوبی نمی توانست منظورش را با کلمات رسا بیان نماید و حتی تحت تاثیر جو جمعیت شیرازه کلام هم از دستش در رفته بود اینجا بود که نگارنده که نزدیک منبر نشسته بودم اجازه خواسته و منظور ایشان را برای اهالی بیان کردم همه اصرار که میکروفن بگیر و مسئله را تشریح و کامل کن همانجا با بیان سحر آمیزی که خداوند عنایت کرد چنان توضیح و تشریحی نمودم که احدی جرات و جسارت مخالفت در برابر افکار و خواسته های ملت را نداشت و جمعیت خواستنداول خودت باید داوطلب و پایه گذار این مهم شوی. بنده هم ابتدا چنین قصدی نداشتم و به شدت مخالفت نمودم و بارها طفره رفتم .اصرار زیاد مرا واداشت تاشرط بگذارم و افکار عمومی را بسنجم فلذا سه شرط بیان کردم :

۱-   حساب و کتاب مالی باید سرو سامان داده شود و در این کارم به اصطلاح” مو را از ماست می کشم” و گزارش مالی سالیانه را در همچین شبی (شب تاسوعا هر سال) به اطلاع عموم گزارش کنم.

۲-   تغییر بنیادین و اساسی در مورد نگهداری و شیوه مدیریت وسایل و لوازم تکیه اعمال می کنم تا دیگر سفره موش خورده و قاشق چنگال زنگ زده جلوی جمعیت نیاید .

۳-   هرکسی که از در وارد این مکان مقدس می شود مهمان این خانه است ،در رسیدگی و پذیرایی از حق مساوی برخوردار است از کوچک، بزرگ و زن تا مرد …

همه با ذکر صلوات بلند قبول کردند و انگار حرف دل همه را زده ام. ابتدا دوستان همکار انتخاب شدند از جمله آقا استا جابر علیجانی به عنوان نماینده گروه مهاجرساکن شهر نکا حائز بیشترین توجه و جلب افکار عمومی شد وجناب آقایان رمضان خیالپرست و علی محمد علیجانی به عنوان نماینده گروه ساکن در محل (بومی) حائز بیشترین توجه و جلب افکار  عمومی شدند و نگارنده هم به عنوان  نماینده گروه مهاجر  ساکن شهرهای سورک و ساری  و در نهایت قرار شد یک روحانی هم در بین افراد حاضر و ناظر عضو باشد که حجت الاسلام آقا شیخ نبی الله یوسفی حاضر در مجلس به شیوه ذکر صلوات انتخاب شدند.سپس خودم با ذکر دلایلی و قسم یاد نمودم که هر ساله در چنین شبی یعنی شب تاسوعا هر سال گزارش مالی کارها را به اطلاع عموم برسانم و خود هم عضویت را پذیرفتم .البته وظیفه ام بود وقتی حجت شرعی و اجماع عمومی حاصل شده بود .

  موقع نوشتن صورت جلسه جهت امضا و تایید شورای اسلامی محل و معرفی به اداره اوقاف شهرستان ساری ،خواستند که به دلایل بسیاری مسجد امام حسین (ع) نوشته شود، بخصوص مشد نامدار غلامی شورای محل اصرار زیادی داشت که مسجد باشد بهتر است و کمکهای بیشتری می شود این موضوع را به نظر اهالی رساندم جمعیت انبوه با ذکر صلوات بلند کاملا نظر و پیشنهاد ایشان را تایید کردند .

نامه نوشته شد و به تایید شورا رسید و بعد از تاسوعا و عاشورا به اداره اوقاف بردیم اداره اوقاف ضمن مذاکره و توضیح شیوه و شرایط گفتند این موضوع حتما باید به امضا اهالی سنه کوه هم برسد و تاییدیه شورا کافی نیست مجددا نامه دیگری نوشته شد با عنوان مسجد امام حسین (ع) سنه کوه و شرح انتخابات و مردم هم امضا و تایید نمودند بعد از آن بنام مسجد امام حسین(ع) سنه کوه در اداره اوقاف پرونده سازی شد و احکام اولین دوره اعضا آماده و تحویل گردید.در پستهای جداگانه به این مهم بیشتر می پردازیم و به جزئیات بیشتری اشاره خواهیم د اشت.

 نکته :

 

۱-   هرچند انگیزه قوی برای انجام کاری داشته باشید اما افکار عمومی باید پذ یرش داشته باشد یعنی رای و نظر  و همراهی مردم برای پیشبرد کار عمومی لازم و ضروری است .

۲-     حق و حقیقت در گرانبهایی است که مردم اگر در کسی بیابند حتما حمایت عمومی خواهند داشت  .

۳-     نزدیکی افکار و عقاید و سن منتخبین می تواند در انسجام و پیشبرد کار عمومی بسیار موثر باشد .

۴-   به درستی و فراست دریافته بودیم که اگر بیش از یک روحانی در محل وجود دارد که خود نعمت بزرگی است نباید رقابت رای گیری بوجود بیاید که همین موضوع منشا برخی مسائل را در آینده فراهم می کند و فلذ ا با این دید درست در اولین دوره رای گیری نشد .

Untitled-17=

نامه اولیه شورا به اداره اوقاف شهرستان ساری

Untitled-18=

صورتجلسه و تاییدیه مردمی …

Untitled-182=

بقیه امضا و اثر انگشت تاییدیه محلی و …

شما می توانید بصورت رایگان در اشتراک ایمیلی این سایت عضو شوید تا مطالب جدید را درون ایمیل خود دریافت کنید.
برای عضویت، ایمیل خود را وارد کرده و بروی اشتراک کلیک کنید...

  1. یعنی دیگه در همه جا به خوبی این احساس بوجود آمده است که در کارهای اجتماعی همه باید مشارکت فعال و درست داشته باشند. و بهترین نظری که از مشورت و مشارکت مردم بیرون می آید به کار برده شود. تک محوری باید جایش را به عموم محوری بدهد.جز این راهی نیست. چه در روستای سنه کوه باشد و یا دارابکلا و و یا هر جای پر جمعیت دیگر…

  2. سلام
    حقیقتا تک محوری اصلا جواب نمیده بعدا در طی خاطرات مسجد شهر به آن خواهم پرداخت و …

با خیالی آسوده یک نظر بگذارید...

برگه ها
ads ads ads